Cíle návrhu
Navrhovaná novelizace zákona reflektuje nutnost na vytvoření legislativní úpravy prozatím právně neupravené problematiky, a to šíření reklamy zejména v provozovnách a na veřejně přístupných místech pouze v cizím jazyce. Předkladatel novely zákona o regulaci reklamy nemá v úmyslu šíření reklamy v cizím jazyce v žádném případě zakázat, ale pouze stanovit pro šíření cizojazyčné reklamy zákonné podmínky.
Předkládaný návrh novely zákona o regulaci reklamy má své opodstatnění ve skutečnosti, že podnikatelské subjekty v současné době naprosto legálně šíří reklamu zejména v provozovnách a na veřejně přístupných místech pouze v cizím jazyce, protože není v českém právním řádu zakotvena zákonná povinnost použít současně i český jazyk.
Stávající legislativní stav nedovoluje řešit tuto negativní situaci vydáním obecně závazné vyhlášky obce v rámci samostatné působnosti nebo nařízením obce v rámci přenesené působnosti. To znamená, že neumožňuje využít legislativní nástroje na lokální úrovni.
Historie procesu
Poslanecká sněmovna |
01.04.2014 | Návrh byl předložen Poslanecké sněmovně | text, odůvodnění, znění |
Vláda |
04.04.2014 | V připomínkovém řízení | |
14.04.2014 | Ukončení sběru připomínek | |
29.04.2014 | Projednáno vládou, zamítavé stanovisko | stanovisko |
Poslanecká sněmovna |
18.06.2014 | 1. čtení přerušeno nebo odročeno | |
07.04.2015 | Proběhlo 1. čtení, přikázáno výborům a komisím | |
04.09.2015 | Jednání výborů a komisí Sněmovny před 2. čtením | návrhy |
07.10.2015 | Jednání výborů a komisí Sněmovny před 2. čtením | usnesení |
03.05.2016 | Proběhlo 2. čtení | návrhy |
12.05.2016 | Jednání výborů a komisí Sněmovny před 3. čtením | |
03.06.2016 | Proběhlo 3. čtení, návrh zákona zamítnut | |