Objednat předplatné Zákony pro lidi PLUS
Přidej k oblíbeným

I. ÚS 537/04Usnesení ÚS ze dne 05.10.2004

Typ řízeníO ústavních stížnostech
Význam4
NavrhovatelSTĚŽOVATEL - FO
Soudce zpravodajDuchoň František
Typ výrokuodmítnuto pro neoprávněnost navrhovatele - § 43/1/c)
odmítnuto - pro 2b
Předmět řízení
zrušení právního předpisu (fyzická nebo právnická osoba)
hospodářská, sociální a kulturní práva/právo na spravedlivou odměnu za práci
základní ústavní p... více
Věcný rejstřík
EcliECLI:CZ:US:2004:1.US.537.04
Datum podání01.09.2004
Napadený akt

jiný právní předpis

Ostatní dotčené předpisy

140/2004 Sb., čl.

2/1993 Sb., čl. 28, čl. 4 odst.4

40/1964 Sb., § 850


přidejte vlastní popisek

I.ÚS 537/04 ze dne 5. 10. 2004

ČESKÁ REPUBLIKA

USNESENÍ

Ústavního soudu

Ústavní soud rozhodl dnešního dne v senátě složeném z předsedy JUDr. Vojena Güttlera a soudců JUDr. Františka Duchoně a JUDr. Ivany Janů o návrhu Mgr. Z. S., na zrušení nařízení vlády č. 140/2004 Sb., kterým se stanoví zaměstnancům ve veřejných službách a správě výše dalšího platu v prvním pololetí roku 2004, takto:

Návrh se odmítá.

Odůvodnění:

Ústavnímu soudu bylo dne 1. 9. 2004 doručeno podání navrhovatele navrhující zrušení nařízení vlády č. 140/2004 Sb., kterým se stanoví zaměstnancům ve veřejných službách a správě výše dalšího platu v prvním pololetí roku 2004. Tímto nařízením měla vláda podle stěžovatele zasáhnout do jeho základního práva zaručeného čl. 28 Listiny základních práv a svobod (dále jen "Listina"). Přijetí nařízení vlády je v rozporu s čl. 4 odst. 4 Listiny.

Ústavní soud přezkoumal formální náležitosti návrhu, nutné k jeho meritornímu projednání. Jestliže tyto formální předpoklady splněny nejsou, Ústavní soud v dalším projednávání návrhu nemůže pokračovat.

Podle § 64 odst. 2 písm. d) zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o Ústavním soudu"), je oprávněn podat návrh na zrušení jiného právního předpisu (zde nařízení vlády) ten, kdo podal ústavní stížnost, a to za podmínek uvedených v ustanovení § 74 tohoto zákona. Ústavní stížnost je ve smyslu § 72 odst. 1 písm. a) zákona o Ústavním soudu oprávněna podat fyzická nebo právnická osoba, jestliže tvrdí, že zásahem orgánu veřejné moci bylo porušeno její ústavně zaručené základní právo nebo svoboda. Podle ustanovení § 74 zákona o Ústavním soudu je možné podat návrh na zrušení takového právního předpisu, jehož uplatněním nastala skutečnost, která je předmětem ústavní stížnosti, jestliže podle tvrzení stěžovatele je tento uplatněný jiný právní předpis v rozporu se zákonem.

Podmínky podání návrhu na zrušení jiného právního předpisu stanovené v § 64 odst. 2 písm. d) a v § 74 zákona o Ústavním soudu v projednávané věci splněny nejsou, protože podání navrhovatele je přímo návrhem na zrušení jiného právního předpisu, tj. nařízení vlády č. 140/2004 Sb., a nikoli ústavní stížností spojenou s návrhem na zrušení jiného právního předpisu.

Z uvedeného vyplývá, že návrh na zrušení jiného právního předpisu byl podán někým zjevně neoprávněným, a proto Ústavnímu soudu nezbylo než návrh odmítnout ve smyslu ust. § 43 odst. 1 písm. c), ve spojení s ust. § 43 odst. 2 písm. b) zákona o Ústavním soudu.

Poučení: Proti usnesení Ústavního soudu není odvolání přípustné.

V Brně dne 5. října 2004

JUDr. Vojen Güttler

předseda I. senátu Ústavního soudu

Zdroj dat je volně dostupný na http://nalus.usoud.cz
Elektronické verze rozhodnutí ÚS nemají autentickou povahu.
Přesunout nahoru