190
VYHLÁŠKA
Federálního ministerstva dopravy a spojů
ze dne 11. října 1988,
kterou se stanoví pevné částky náhrad za způsobení malých poruch v provozu vlaku na celostátních dráhách a vlečkách
Federální ministerstvo dopravy a spojů stanoví v dohodě se zúčastněnými ústředními orgány podle § 8 odst. 2 a § 29 zákona č. 51/1964 Sb., o dráhách:
§ 1
Organizace, které svou činností (např. investičními, udržovacími nebo opravářskými pracemi, při výstavbě a rekonstrukci komunikací nebo vedení v tělese dráhy, vkládáním mostních provizorií) a občané, kteří svým jednáním (např. nedbáním výstrahy na přejezdu, poškozením přejezdového zabezpečovacího zařízení, vstoupením nebo vjetím do průjezdného průřezu) způsobí malou poruchu v provozu jednotlivého vlaku na celostátních dráhách nebo vlečkách, a to tím, že dojde k prodloužení doby jeho jízdy mezi stanicemi nejdéle o 92 minut nebo dojde k zastavení nebo zdržení jednotlivého vlaku ve stanici, zastávce nebo na trati nejdéle o 180 minut, jsou povinni poskytnout drážnímu podniku 1) náhradu v pevně stanovených částkách podle § 2 anebo § 3.
§ 2
Výše náhrady za prodloužení doby jízdy jednotlivého vlaku se určí podle přílohy, která je součástí této vyhlášky. 2)
§ 3
Výše náhrady za zastavení nebo zdržení jednotlivého vlaku činí za prvních i jen započatých 5 minut 396,- Kčs a za každých dalších započatých 5 minut 82,- Kčs. 2)
§ 4
Zrušuje se výnos federálního ministerstva dopravy č.j. 21.975/75 ze dne 3. 12. 1975, kterým se stanoví pevné částky náhrad za pomalé jízdy vlaků a za zastavení nebo zdržení vlaku na celostátních dráhách a vlečkách, reg. v částce 36 Sbírky zákonů, ročník 1975.
§ 5
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1989.
Ministr: Ing. Blažek v. r.
Poznámky pod čarou
1) Organizace jež zřizuje a provozuje dráhu (§ 6 odst. 1 zákona o dráhách).
2) Při prodloužení doby jízdy jednotlivého vlaku o více než 92 minut a při zastavení nebo zdržení jednotlivého vlaku o více než 180 minut se postupuje podle obecně závazných právních předpisů.
Příloha
Tabulka č. 1
Pevné částky náhrad za prodloužení doby jízdy vlaku motorové trakce v Kčs:
Pol. | Prodloužení doby jízdy vlaku v minutách | Vlak osobní dopravy | Vlak nákladní dopravy |
---|
1. | 1- 7 | 305 | 977 |
2. | 8-12 | 378 | 1 097 |
3. | 13-17 | 451 | 1 216 |
4. | 18-22 | 524 | 1 336 |
5. | 23-27 | 597 | 1 456 |
6. | 28-32 | 670 | 1 576 |
7. | 33-37 | 743 | 1 695 |
8. | 38-42 | 816 | 1 815 |
9. | 43-47 | 889 | 1 935 |
10. | 48-52 | 962 | 2 055 |
11. | 53-57 | 1 035 | 2 174 |
12. | 58-62 | 1 108 | 2 294 |
13. | 63-67 | 1 181 | 2 414 |
14. | 68-72 | 1 254 | 2 534 |
15. | 73-77 | 1 327 | 2 653 |
16. | 78-82 | 1 400 | 2 773 |
17. | 83-87 | 1 473 | 2 893 |
18. | 88-92 | 1 546 | 3 013 |
Tabulka č. 2
Pevné částky náhrad za prodloužení doby jízdy vlaku elektrické trakce v Kčs:
Pol. | Prodloužení doby jízdy vlaku v minutách | Vlak osobní dopravy | Vlak nákladní dopravy |
---|
1. | 1- 7 | 251 | 232 |
2. | 8-12 | 330 | 296 |
3. | 13-17 | 408 | 360 |
4. | 18-22 | 486 | 424 |
5. | 23-27 | 564 | 488 |
6. | 28-32 | 643 | 552 |
7. | 33-37 | 721 | 616 |
8. | 38-42 | 799 | 680 |
9. | 43-47 | 877 | 744 |
10. | 48-52 | 956 | 808 |
11. | 53-57 | 1 034 | 872 |
12. | 58-62 | 1 112 | 936 |
13. | 63-67 | 1 190 | 1 000 |
14. | 68-72 | 1 269 | 1 064 |
15. | 73-77 | 1 347 | 1 128 |
16. | 78-82 | 1 425 | 1 192 |
17. | 83-87 | 1 503 | 1 256 |
18. | 88-92 | 1 582 | 1 320 |