3.
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a ministerstva všeobecného strojírenství
ze dne 29. prosince 1963
o povinném výkupu opotřebených dílů silničních vozidel
Ministerstvo dopravy a ministerstvo všeobecného strojírenství v dohodě se zúčastněnými ústředními orgány stanoví podle § 16 odst. 1 písm. b) vládního nařízení č. 54/1953 Sb., o provozu na silnicích ve znění zákonného opatření předsednictva Národního shromáždění č. 13/1956 Sb., a podle § 2 vládního nařízení č. 107/1949 Sb., o některých opatřeních týkajících se nevyužitého materiálu:
Povinný výkup opotřebených dílů
§ 1
(1) Opotřebené součásti, dílce, podskupiny a skupiny silničních vozidel (dále jen "díly"), které jsou opravitelné (§ 2 odst. 1), jsou opravny nebo podniky, provádějící renovaci těchto dílů (dále jen "renovační místa") povinny vykupovat. Seznam dílů podléhajících výkupu a renovačních míst je uveden v příloze této vyhlášky.
(2) Držitelé dílů podléhajících výkupu jsou povinni je odevzdat na svůj náklad renovačnímu místu nejpozději do jednoho měsíce po vymontování z vozidla; tyto díly nesmějí být odváděny do šrotu. Až do doby výkupu musí být řádně uskladněny. Vymontované díly je nutno podle jejich druhu odevzdat jen tomu renovačnímu místu, které je pro tento druh v příloze uvedeno.
§ 2
(1) O opravitelnosti dílů rozhodne renovační místo na základě technických podmínek vydaných ministerstvem všeobecného strojírenství v dohodě s ministerstvem dopravy.*)
(2) Renovační místo zaplatí držiteli za vykoupené díly výkupní cenu podle ceníku. *)
(3) Díly odevzdané k výkupu, u nichž bude při odběru od předávající organizace zjištěna jejich neopravitelnost, převezme renovační místo na potvrzení za cenu šrotu a odevzdá je do šrotu, pokud držitel nepožádá o jejich vrácení.
Renovace dílů
§ 3
(1) Držitel má právo požadovat za vykoupené opravitelné díly renovované díly v množství odpovídajícím procentu opravitelnosti při renovaci, které je pro jednotlivé díly uvedeno v příloze této vyhlášky. Pokud držitel požaduje vrácení renovovaných dílů, musí to sdělit renovačnímu místu nejpozději při předání opotřebených dílů, jinak jeho právo zanikne. Není-li u renovačního místa zaveden výměnný systém, zašle renovační místo renovované díly držiteli na svůj náklad nejpozději do tří měsíců po vykoupení opotřebených dílů.
(2) Ministerstvo všeobecného strojírenství v dohodě s ministerstvem dopravy stanoví pro jednotlivé díly termíny postupného zavádění výměnného systému.
§ 4
Renovační místo je povinno renovované díly označit při každé renovaci svou značkou na místě, na kterém nemůže být značka v provozu porušena.
Ustanovení závěrečná a zrušovací
§ 5
(1) Ustanovení této vyhlášky se nevztahují na ozbrojené složky ministerstva národní obrany a ministerstva vnitra.
(2) Povinnost odevzdávat díly renovačnímu místu (§ 1 odst. 2) se nevztahuje na díly vymontované občany z osobních vozidel v jejich osobním vlastnictví.
§ 6
Ministerstvo dopravy v dohodě s ministerstvem všeobecného strojírenství může povolit výjimky z ustanovení této vyhlášky.
§ 7
Zrušují se vyhláška Státního úřadu plánovacího a ministerstva dopravy č. 254/1956 Ú. l., o povinném odevzdávání některých součástí vstřikovacího zařízení naftových motorů, vyhláška ministerstva těžkého průmyslu a vnitřního obchodu č. 169/1951 Ú. l., o povinném odevzdávání starých náhradních dílů k nákladním automobilům při nákupu nových, vyhláška ministerstva těžkého průmyslu č. 234/1951 Ú. l., o některých opatřeních týkajících se nevyužitých náhradních dílů automobilů a traktorů zahraniční výroby a vyhláška ministerstva průmyslu č. 913/1949 Ú. l. I, o některých opatřeních, týkajících se nevyužitých generátorových zařízení pro automobilové a stabilní motory a jejich součásti.
§ 8
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1964.
Ministr dopravy:
v z. Vokáč v. r.
Ministr všeobecného strojírenství:
Poláček v. r.
Poznámky pod čarou
*) Ceník prací při renovaci automobilových dílů MVS č. 122.
PŘÍLOHA
Seznam dílů podléhajících výkupu a seznam renovačních míst
Název dílu | Procento opravitelnosti | Renovační místa |
---|
| Tatra 111 | |
válec | 60 | ČSAO Liberec Tatra-Regena, Bratislava |
přední díl klikového hřídele | 75 | ČSAO Liberec Tatra-Regena, Bratislava ČSAO Holešov |
střední díl klikového hřídele | 75 | ČSAO Liberec ČSAO Holešov Tatra-Regena, Bratislava |
zadní díl klikového hřídele | 75 | ČSAO Liberec ČSAO Holešov Tatra-Regena, Bratislava |
hlava válců | 60 | ČSAO Liberec AZL Žilina |
levé a pravé závěsné rameno přední | 75 | Tatra Slaný |
levé a pravé závěsné rameno zadní | 65 | Tatra Slaný |
vačkový hřídel | 65 | ČSAO Holešov |
ložisko NG 160 | 65 | ČSAO Liberec |
vstřikovací tryska | 70 | ČSAO Liberec |
pístek s válečkem | 50 | ČSAO Liberec |
| Praga V3S | |
válec | 60 | ČSAO Brno AZL Žilina |
přední díl klikového hřídele | 75 | ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
střední díl klikového hřídele | 75 | ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
zadní díl klikového hřídele | 75 | ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
hlava válců | 60 | ČSAO Liberec ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
vačkový hřídel | 65 | ČSAO Holešov |
ložisko NG 160 | 65 | ČSAO Liberec |
vstřikovací tryska | 70 | ČSAO Liberec |
| Praga S5T | |
válec | 60 | ČSAO Brno AZL Žilina |
přední díl klikového hřídele | 75 | ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
střední díl klikového hřídele | 75 | ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
zadní díl klikového hřídele | 75 | ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
hlava válců | 60 | ČSAO Liberec ČSAO hl. m. Praha AZL Žilina |
vačkový hřídel | 65 | ČSAO Holešov |
ložisko NG 160 | 65 | ČSAO Liberec |
vstřikovací tryska | 70 | ČSAO Liberec |
| Škoda 706 | |
vložka válců | 60 | ČSAO Plzeň LIAZ Přerov |
přední díl klikového hřídele | 75 | LIAZ Zvolen ČSAO hl. m. Praha |
střední díl klikového hřídele | 75 | LIAZ Zvolen ČSAO hl. m. Praha |
zadní díl klikového hřídele | 75 | LIAZ Zvolen ČSAO hl. m. Praha |
hlava válců | 60 | LIAZ Zvolen |
vačkový hřídel | 70 | LIAZ Přerov ČSAO Plzeň |
ložisko NG 180 | 65 | ČSAO Liberec |
vstřikovací tryska | 70 | ČSAO Liberec |
spodní víko klikové skříně | 65 | LIAZ Zvolen ČSAO Plzeň |
| Garant 30-32 | |
válec | 60 | ČSAO Nové Město nad Váhom ČSAO Hořice |
klikový hřídel | 65 | ČSAO Nové Mesto nad Váhom ČSAO Hořice |
hlava válců | 60 | ČSAO Brno |
Adresy renovačních míst:
Čs. automobilové opravny - Ústí n. L., n. p., Liberec III., U Nisy 7-9,
Tatra-Regena, ul. Februárového víťazstva 54, Bratislava,
Čs. automobilové opravny, n. p., Holešov-Samostatnost,
AZL Žilina, oprav. závod, ul. Čs. brigády, Žilina,
Tatra Slaný, Ouvalova 554, Slaný,
Čs. automobilové opravny - Brno, n. p., Špitálka 23, Brno,
Čs. automobilové opravny, n. p. hl. m. Prahy, U seřadiště 7, Praha 10,
Čs. automobilové opravny, n. p., Na Roudné 182, Plzeň-Prior,
Liberecké automobilové závody Zvolen, Moťovská cesta, Zvolen,
Liberecké automobilové závody Přerov, Palackého 27, Přerov,
Liberecké automobilové závody Zvolen, provozovna Králová nad Hronom,
Čs. automobilové opravny, n. p., Trenčianská 922, Nové Mesto nad Váhom,
Čs. automobilové opravny, n. p., Maixnerova 526, Hořice v Podkrkonoší.